ל"ג בעומר: לראשונה תותר הגעה למירון רק באוטובוסים

    אבי יעקב | צילום: יוסי ברויער 4 Comment on ל"ג בעומר: לראשונה תותר הגעה למירון רק באוטובוסים
    21:40
    11.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on בישראל מעריכים: בבית הלבן מנסים 'לרדת מהעץ'

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת הפנים של הכנסת קיימה דיון על אירועי ל"ג בעומד במירון. הדיון התקיים ביוזמתו של יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ מנחם אליעזר מוזס. בדיון השתתפו נציגי משרד התיירות, האוצר, גופי הצלה, משטרת ישראל, אלכס ויז'ניצר יו"ר החברה הממשלתית לניהול אתר הרשב"י, ואחרים.

    את הדיון פתחה יו"ר הועדה ח"כ רגב באומרה כי "הדיון מתקיים ביוזמת ולבקשת ח"כ מוזס". מוזס אכן פתח והציג את הנושא: "ראשית, חובה לקבוע מיהו הגוף המרכז והאחראי על אירוע מירון בל"ג בעומר. בשנה שעברה חל ל"ג בעומר במוצאי שבת. כולנו עדיין זוכרים היטב את הקריסה שגרמה למאות אלפי איש, בדרכם אל הציון וממנו, להיתקע בדרכים למשך שעות ארוכות. משפחות וילדים סבלו. הדבר נגרם כתוצאה מכשל תעבורתי ומכך שעוד לפני שבת, ביום שישי, התמלאו החניונים עד אפס מקום. רכבים פרטיים שעשו דרכם אל חניונים אלה, חסמו את דרכי הגישה לאוטובוסים. לא היה גוף אחד שיקח אחריות וסמכות".

    אלכס ויז'ניצר אמר בתגובה כי למרות שהחברה בראשותו היא האחראית החוקית על ניהול האירוע, היא עדיין אינה ערוכה, מכיוון שהיא בשלבי הקמה.

    בדיון השתתף גם ח"כ גפני שאמר כי אין איש במזרח התיכון שמזוהה עם מירון, יותר מח"כ מוזס, וכי הוא מצטרף לדברים כי יש להכריז על גוף אחד שיקח אחריות.

    ח"כ רגב סיימה את הדיון בהכרזה כי על פי החלטת הממשלה משרד התיירות הוא זה שאחראי חוקית על אתר רשב"י ומערך האירועים. היא הפנתה פניה אל מזכיר הממשלה על מנת לקבל גיבוי לקביעה זו.

    בינתיים, גם במשטרת ישראל עוסקים בהיערכות ללג' בעומר, והשינויים העיקריים אותם ניתן לפרסם כבר בשלב זה מספר חודשים לפני ל"ג בעומר שייכים לתחום התנועה.

    כלקח משנים קודמות החליטה משטרת התנועה הארצית לערוך שינוי משמעותי באופן ההגעה למירון.

    לראשונה, ההגעה למירון תעשה רק באוטובוסים, כך נחשף הבוקר על ידי מפקד מתנ"א ניצב משנה אמנון איצקוביץ בוועדת הפנים ואיכות הסביבה של הכנסת. איצקוביץ שהתייחס להיבטי התנועה בדיון שנערך בנושא 'קביעת אחריות והסמכות להילולת רבי שמעון בר יוחאי'. ציין כי כל העולים למירון יצאו מכל רחבי הארץ באוטובוסים בלבד שיגיעו לחניונים המרוחקים ומשם יוסעו בשאטלים למירון. האוטובוסים של החברות הסדירות יגיעו ישירות עד מירון.

    נצ"מ איצקוביץ ציין כי להחלטה קדמה בדיקה יסודית שעסקה בהיבטי התנועה ובגורמים המעכבים את תנועת העולים למירון, וממנה עלה כי כלי הרכב הפרטיים שמהווים 20% מהעולים גרמו לעיקר העיכובים בדרכי הגישה למירון.



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      מה יעשו הרעבעס????? נזכה ליסוע עם כמה מהם באוטובוס???

    2. 2

      איזה כיף!!!
      נסיעה עם הרעבע מבעלזא אשרינו מה טוב חלקינו!!!!

    3. 1

      מה זה החוצפה הזאת???
      שאני אלך ברגל מתפרח?????